Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Campagne nieuwbrief

Samen Recht Doen

In deze nieuwsbrief willen we u meenemen in de campagne!

Wat hebben we al gedaan? Wat gaat er nog gebeuren?

Het campagneteam van ChristenUnie Hellendoorn wenst u veel leesplezier!

Onze verkiezingsslogan 'Samen Recht Doen' is op zichzelf al een mooie boodschap waarmee wij de komende verkiezingen ingaan. Maar ook de drie losse woorden in deze slogan laten duidelijk zien waar ChristenUnie Hellendoorn voor staat.

In de weken 5 en 6 hebben we vooral de aandacht besteed aan 'Samen'. We zijn verspreid over meerdere dagen langs geweest bij verschillende bedrijven, organisaties en verenigingen die een belangrijke rol spelen binnen onze mooie gemeente. Op veel van deze plekken zijn ook veel vrijwilligers actief. Reden genoeg om een bezoekje te brengen en deze mensen eens in het zonnetje te zetten!

We hebben meegelopen met Voedselbank Hellendoorn en Stichting De Welle in Nijverdal die klaarstaan voor de minima en zorgen voor voedselpakketten en onder andere het bezorgen van warme maaltijden. Zelf zijn wij ook meegegaan bij het bezorgen van deze maaltijden.

Verder mochten we een kijkje nemen bij Uit en Thuis Daarle, zorgboerderij Schurinkshoeve in Haarle, Place2be in Nijverdal en tenslotte ook nog bij Dorcas in Nijverdal. Laatstgenoemde draait volledig op vrijwilligers en zetten in op duurzaamheid en recycling.

Op al deze plekken hebben wij een tegoedbon overhandigd. Deze tegoedbon houdt in dat na de verkiezingen onze hulp mag worden ingeschakeld voor een dagdeel binnen de organisatie. Want wat kun je mensen beter geven dan tijd en aandacht?

We moeten het samen doen in deze gemeente en we zijn dankbaar voor alle mensen met wie we mochten meelopen en voor alle inzichten die we tijdens deze bezoeken kregen.

Afgelopen zaterdag

Heeft u ze al zien hangen? Afgelopen zaterdag is ons plakteam op pad geweest om de posters op te hangen. De posters met Eva en Margreeth er op hangen verspreid door de gemeente.

Een andere groep is bij jullie allemaal aan de deur geweest om koekjes, flyers en posters aan te bieden. Was u niet thuis, dan vindt u het in de brievenbus. Hopelijk gaat u binnenkort met de koekjes en de flyer naar een (onbekende) buur.

Wat kunt u nog verwachten?

Deze week rond het thema 'samen RECHT doen":

Actiedag Klimaat

We gaan afval prikken langs verschillende routes.

Volgende week rond het thema 'samen recht DOEN':

Actiedag Woningmarkt

Een ludieke actie op meerdere plekken in de gemeente om aandacht te vragen voor het schreeuwend tekort aan woningen.

En de laatste week voor de verkiezingen rond het thema 'samen recht DOEN':

Actiedag Zorg

Waarin we met een anjer voor een kanjer en het ophalen van wensen aan de slag gaan. De medewerkers in het zonnetje voor en na de verkiezingen.

Met al deze acties willen we laten zien dat iedereen wat kan doen. Dat het in actie komen vaak in heel kleine dingen zit. Met de acties willen we aandacht vragen voor grote thema's, maar ook voor het 'samen recht doen'.

Met elkaar omzien naar elkaar en niet alleen in deze verkiezingstijd, maar juist ook in de tijd ervoor en erna.

(Social) Media

Afgelopen tijd zullen er uitzendingen zijn van HOI waar ChristenUnie Hellendoorn te zien is. We zetten ze hier voor u op een rijtje:

25 februari: Wat bezielt je?

25 februari: Debat Jongeren

4 maart: Debat Duurzaamheid

11 maart: Debat Leefbaarheid

14 maart: Slotdebat

Volgt u ons al op

Facebook en Instagram?

Steun onze campagne

Wij zijn enorm blij en dankbaar voor uw ondersteuning door uw lidmaatschap, uw giften, uw betrokkenheid en uw gebed. Wij willen u daar hartelijk voor danken.

Voor een goede campagne is er geld nodig. Mogen wij u vragen om ons financieel te steunen, zodat wij deze campagne tot een succes kunnen maken?

U kunt uw gift overmaken op: NL95 RABO 0380 9382 00

Alvast bedankt!

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts