Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief juni 2018

Vanuit het bestuur

Van de waarnemend voorzitter

De afgelopen maanden is een drukke en intensieve periode geweest voor m.n. de ‘harde kern’ van onze afdeling. Daarmee bedoel ik de fractie en het bestuur. De campagneperiode kon worden afgesloten met een behoorlijke stemmenwinst bij de verkiezingen. Al was het net niet genoeg voor de derde zetel.

Daarna volgde een spannende periode van coalitiebesprekingen. Ruben Minkjan zal hierover verder schrijven.

Wij danken God voor alle inzet in de afgelopen periode en bidden om zijn zegen voor de nieuwe raadsperiode met een ‘eigen’ wethouder van de ChristenUnie in het college van B&W.

En dan nu het bestuur……

De afgelopen maanden kwam ik erachter dat mijn motivatie en inspiratie voor de rol van bestuurslid en wnd voorzitter tanende was. De 3 maanden Israël vormden onbedoeld een soort bezinningsperiode. Nu, bijna 2 maanden later heb ik de knoop doorgehakt: miv direct stop ik als bestuurslid en daarmee als waarnemend voorzitter.

Ik besef dat dit voor de twee resterende bestuursleden Selma en Inge het nodige betekent: met zijn tweeën het werk doen voor de rollen in het bestuur, waarvoor normaal vier mensen beschikbaar zijn.

Dat betekent: prioriteiten stellen en niet alles willen doen.

Over de vacatures in het bestuur kun je elders meer lezen.

Ik dank jullie voor het vertrouwen dat er was en bid God om zijn zegen voor het bestuurswerk.

Albert Roskam

De Provinciale Staten en Waterschappen verkiezingen

Met de Gemeenteraadsverkiezingen nog vers in ons geheugen zijn de voorbereidingen alweer begonnen voor de Provinciale Staten verkiezingen. De selectiecommissies zijn al begonnen met hun werkzaamheden: het samenstellen van een conceptkandidatenlijsten.

Ons, als bestuur, is gevraagd om mensen voor te dragen, of te vragen te solliciteren. Dit proces is inmiddels in volle gang.

De AVG-wet

Sed nec diam eudiam mattis viverra. Nulla fringilla, orci ac euismod asemper, magna diam porttitor mauris, quis sollicitudin sapien justo in libero. Vestibulum mollis mauris enim. Donec viverra auctor lobortis. Pellentesque eu est a nulla placerat dignissim.

Vanuit de fractie

Inmiddels liggen de verkiezingen alweer ruim 2 maanden achter ons. En dat betekend dat de nieuwe fractie al weer enige tijd aan het werk is. De huidige fractie bestaat op dit moment uit Ruben Minkjan en Henk Maneschijn als raadsleden, Gineke Welleweerd als commissielid en wordt aangevuld met de steunfractieleden Eva Kerklaan, Margreeth Krommendijk, Roel de Jong , Marvin vd Veen en sinds kort ook Noelle ten Brinke die ons ‘op afstand’ (vanwege haar studie) volgt en voorziet van input.

Met de installatie van onze eigen wethouder Anja van den Dolder op maandag 11 juni jl. is de Gideonsbende compleet. Naast het uitvoeren van het coalitieakkoord zullen wij natuurlijk ook genoeg met onze eigen waardevolle plannen en ideeën aan de gang gaan. Hierover zal ik de volgende keer uitgebreid bij stil staan.

Na een hectische periode van de campagne en coalitieonderhandelingen is het nu tijd voor het ‘echte’ raadswerk. En ik kan u zeggen dat wij er erg veel zin in hebben en er voor de volle 100% voor zullen gaan.

Met vriendelijke groet,

Ruben Minkjan.

Gezocht: Bestuurslid ChristenUnie Hellendoorn

Door het vertrek van de waarnemend voorzitter en weer op volle sterkte te komen zoekt het bestuur van ChristenUnie Hellendoorn per direct een nieuwe leden voor diverse functies. ChristenUnie Hellendoorn is een actieve afdeling van ruim 70 leden.

De dagelijkse gang van zaken binnen de afdeling wordt geregeld door een enthousiast bestuur. Het bestuur bestaat op dit moment uit 2 leden.

Rol en taken bestuur

Het bestuur en de gemeenteraadsfractie van de ChristenUnie Hellendoorn kennen een duidelijke rolverdeling, waarbij de fractie zich richt op de dagelijkse, politieke zaken en het bestuur op de andere activiteiten van de afdeling. Zo heeft het bestuur een belangrijke rol in aanloop naar verkiezingen. Daarnaast werkt het bestuur samen met de fractie aan een scherp politiek profiel en een helder verkiezingsprogramma. Het bestuur en de fractie doen dit echter niet alleen: de rol van de leden is van groot belang. Daarom worden er door het jaar heen verscheidene activiteiten georganiseerd, zoals ledenmeetings en leuke acties.

Het bestuur heeft de taak de verschillende activiteiten samen met de leden goed te laten verlopen en een enthousiasmerende voortrekkersrol te pakken. We willen als ChristenUnie Hellendoorn zichtbaar zijn en blijven in onze gemeente.

Gewenste competenties

Politieke en bestuurlijke sensitiviteit

• Kan inschatten welke zaken bestuurlijk en politiek gevoelig liggen
  • Kan over de politieke en bestuurlijke vraagstukken meedenken met de fractie

Initiërende kracht

• Betrekt leden en straalt enthousiasme uit
  • Zoekt binnen de stad naar verbinding met relevante personen, organisaties en netwerken
  • Weet optimaal ruimte en mogelijkheden te vinden en te benutten

Communicatief

• Kan duidelijk een verhaal vertellen
  • Luistert eerst voordat hij of zij conclusies trekt
  • Kan goede vragen stellen om de juiste informatie te krijgen

Een bestuurslid onderschrijft de doelstelling van de ChristenUnie en is overtuigd christen.

Procedure
Ben jij het bestuurslid waar wij naar op zoek zijn? Dan ontvangen we graag je motivatiebrief en CV ter attentie van Selma Nijland, selma.v.beuzekom@gmail.com

Ook voor meer informatie kun je terecht bij Selma Nijland.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts