Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Zomerreces

Vrijdagavond 24 juni hebben bestuur en fractie het seizoen (alvast) afgesloten met een gezellige BBQ. Voor deze BBQ waren we van harte welkom bij Anja en Riekent van den Dolder. Het was waardevol om zo met elkaar het bewogen jaar af te sluiten. We kunnen dan ook terugkijken op een aangename avond!

Nu is het tijd voor rust en onstspanning, wij wensen u een fijne vakantie toe!

Heisessie 10 juni

Op vrijdagavond 10 juni vond ons eerste heisessie in deze periode van de fractie en het bestuur plaats. We waren deze avond van harte welkom bij Hof van Wonderen van Jan en Kootje in Marle. We begonnen deze avond met een heerlijke biologische maaltijd met een bijbels verhaal die zij voor ons hadden bereid. Het voorgerecht gebaseerd op Prediker, het hoofdgerecht een stoofpot met gerst (uit de Ecostoof) dat rond de Pinkster, voor de zomerdroogte, geoogst werd (Ruth) en de Pinkstersoep met aardbeien en mascarpone. Als extra de sjalomsalade, omdat we de Vrede hard nodig hebben.

Later op de avond gingen de bestuur en fractieleden met elkaar in gesprek over onder andere onze missie, wie we zijn, wat de verschillende taken zijn en onze teamcultuur. Het was goed om dit met elkaar te bespreken. We kwamen dan ook tot de conclusie dat dit een goede zinvolle avond was die ons veel heeft gebracht en zeker ook een vervolg verdiend. Na het zomerreces geven we hier dan ook een vervolg aan. We gaan dan met elkaar in gesprek over profilering, verbinden, talentontwikkeling en meer. We hopen dan een tot een concreet afdelingsplan te komen voor deze periode tot aan de volgende verkiezingen.

Met spoed gezocht: bestuursleden

Betrokken zijn bij de ChristenUnie, maar geen politieke ambities? Dan is het bestuur op zoek naar jou! Op dit moment zijn er meerdere vacatures binnen het bestuur...

Het bestuur van ChristenUnie Hellendoorn is dringend op zoek naar een leden!

Draagt u de ChristenUnie in Hellendoorn een warm hart toe? Wilt u een bijdrage leveren aan het bestuur van onze gemeente? Of kent u een goede secretaris en/of penningmeester?

Meldt u dit dan via bestuur@hellendoorn.christenunie.nl!

Klik hier voor meer informatie over de vacatures

Eva gaat stoppen

Eva Kerklaan stopt met haar functie als burgerlid voor de ChristenUnie in de gemeenteraad van Hellendoorn. We verliezen in haar een kundig, bevlogen en gedreven politica.

Eva is op 1 juli getrouwd en ze is dolgelukkig dat ze een huurwoning heeft gevonden na minstens 2 jaar op de wachtlijst te hebben gestaan. Ze heeft deze woning niet in onze gemeente kunnen vinden, maar wel in buurgemeente Wierden. Helaas is het op dit moment onmogelijk voor haar om in de gemeente waar ze het liefst woont een woning te verkrijgen. We weten nu nog weer beter dat er een grote behoefte is aan betaalbare huurwoningen. Wij vinden het erg jammer dat Eva de raad gaat verlaten, maar begrijpen dat ze haar hart volgt en dat liefde het grootste is en haar naar Wierden brengt.

Gelukkig wil Eva nog wel in de steunfractie actief blijven. We danken Eva wat ze tot nu toe al voor de ChristenUnie Hellendoorn heeft gedaan en wensen haar zegen op de wegen die ze gaat.

Laurens Samsen vervangt Eva als burgerlid.

Laurens stelt zich voor

Ik ben Laurens Samsen, 26 jaar, getrouwd met Annelyn en ik woon in Nijverdal. In het dagelijkse leven ben ik docent geschiedenis op de Passie in Wierden. Na de zomervakantie ga ik dit combineren met het geven van Burgerschap op een middelbare school in Haaksbergen.

Sinds 2020 draai ik actief mee binnen ChristenUnie Hellendoorn. Eerst in het bestuur en de selectiecommissie, daarna in de steunfractie. Vanaf deze maand zal ik mij gaan inzetten als burgerlid voor onze fractie. Een functie waar ik ontzettend veel zin in heb!

Mijn interesses liggen vooral op de maatschappelijke gebieden, met name zorg, onderwijs en jongeren, woningnood, cultuur en veiligheid. ChristenUnie Hellendoorn heeft mooie uitgangspunten in het verkiezingsprogramma staan, waarbij we 'samen recht doen' aan de inwoners van onze gemeente, met name degenen die extra zorg en hulp nodig hebben en aan Zijn schepping. Als burgerlid wil ik, samen met Margreeth en Dirk, een positief, verbindend en christelijk geluid uitdragen. Ik heb er zin in!

Steun ChristenUnie Hellendoorn

Wij zijn enorm blij en dankbaar voor uw ondersteuning door uw lidmaatschap, uw betrokkenheid en uw gebed. Maar om onze afdeling te kunnen laten draaien en voor een goede campagne is er ook geld nodig. Mogen wij u vragen om ons ook financieël te steunen?

U kunt uw gift overmaken op: NL95 RABO 0380 9382 00

Alvast bedankt!

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts