Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief december 2021

Vanuit het bestuur

Beste ChristenUnie vrienden,

Het jaar 2022 ligt voor ons. Toch wil ik beginnen met de tijd die achter ons ligt; nl Kerst. De tijd waarin wij vol verwachting uitkeken naar de komst van onze Redder, geboren als een kwetsbaar kind.

Het licht van de komst van Christus bemoedigt ons en met een klein gebaar kunnen we dat licht doorgeven. Maak een praatje, geef iemand een compliment of vertel je dierbaren dat je van hen houdt.

In dat “Licht” wens ik jullie allen een hoopvol jaar toe!

Een jaar waarin wij als afdeling druk zullen zijn met de de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. Tijdens de ledenvergadering van 4 november jl. hebben wij als afdeling hiervoor dan ook een mooie gevarieerde lijst (unaniem) vastgesteld . Ook het verkiezingsprogramma is, na een mooie aanvulling vanuit de leden, toen vastgesteld. Waarvoor dank! Tijdens deze ledenvergadering besefte ik (nogmaals) hoe mooi onze afdeling eigenlijk is. En ik wil iedereen die bij ons betrokken is dan ook ontzettend bedanken. Bedanken voor jullie actieve inzet voor onze partij, bedanken dat jullie op de ChristenUnie stemmen , bedanken dat jullie voor ons bidden, etc etc.

Tegelijker tijd wil ik jullie ook iets vragen. Vragen of jullie je willen blijven inzetten voor onze afdeling, of jullie ook de komende verkiezingen weer op de ChristenUnie willen stemmen en of jullie voor ons willen blijven bidden.

De ChristenUnie dat zijn we met elkaar! En zullen we er met elkaar ook dit jaar weer een boeiend en hoopvol jaar van maken?

Ik ga er voor!

Met vriendelijke groet,

Ruben Minkjan.

Secretaris gezocht

Betrokken zijn bij de ChristenUnie, maar geen politieke ambities? Dan is het bestuur op zoek naar jou! Op dit moment is er een vacature binnen het bestuur...

Het bestuur van ChristenUnie Hellendoorn is dringend op zoek naar een secretaris.

Draagt u de ChristenUnie in Hellendoorn een warm hart toe? Wilt u een bijdrage leveren aan het bestuur van onze gemeente? Of kent u een goede secretaris? Meldt u dit dan via bestuur@hellendoorn.christenunie.nl!

Klik hier voor de functieomschrijving voor de positie. Doe met ons mee!

Uit de fractie

De laatste keer dat u in de nieuwsbrief van ons hoorde was in april. Natuurlijk hebben we niet stilgezeten. Vanaf 25 mei tot 3 januari is Henk Maneschijn vervangen door Eva Kerklaan.

We hebben bij het college aandacht gevraagd voor de opvang van asielzoekers of statushouders. De wethouder heeft toegezegd dat ze binnen de beperkte mogelijkheden die er zijn in onze gemeente, wel haar best gaat doen voor deze groep mensen.

In september heeft de raad gesproken over een regenboogzebrapad als symbool voor acceptatie van diversiteit. Onze fractie heeft als enige tegen dit voorstel gestemd, omdat wij voor een compleet inclusieve samenleving zijn en we bang zijn dat een regenboogzebrapad niet meer dan een symbool zal zijn zonder echte acceptatie. We hopen dat er aandacht en ruimte blijft voor diversiteit en blijven ons inzetten voor inclusiviteit en diversiteit.

We zijn blij dat er verschillende punten uit ons verkiezingsprogramma door besluiten in de afgelopen periode gerealiseerd zijn of worden. Nadat er een verkennend onderzoek is geweest komt er nu een voorstel voor een gedegen aanpak van (complexe) echtscheidingsproblematiek. In november hebben we gelobbyd voor een fonds om energiearmoede te bestrijden, juist ook voor mensen die niet in de bijstand zitten maar wel degelijk last hebben van energiearmoede. Dit fonds gaat er komen in 2022. Wat ook in 2022 gaat komen is de ja/ja-sticker: niet overal meer automatisch ongeadresseerd drukwerk naar binnen, maar een bewuste keuze voor inwoners.

Achter de schermen zijn we al druk bezig met de verkiezingen en ook in de raad is te merken dat verkiezingen eraan komen. Verschillen worden groter gemaakt en er wordt veel op de man gespeeld. We hopen ook hierin ons eigen geluid te kunnen blijven laten horen.

De afgelopen maand hebben we afscheid genomen van onze burgemeester Anneke Raven. Na ruim tien jaar nam ze afscheid. Als (oud)-fractieleden hebben we allemaal een kort filmpje opgenomen met dankwoorden. Daar is een geheel van gemaakt. De burgemeester was heel blij met dit cadeau.

De nieuwe burgemeester staat te popelen om aan de slag te gaan. Onze eerste indruk is positief. We zijn al plannen aan het maken hoe we hem kennis willen laten maken met onze gemeente.

Na het kerstreces komt Henk weer terug voor de laatste paar maanden tot aan de verkiezingen. Eva, heel erg bedankt voor je waardevolle inbreng tijdens het ziekteverlof!

Ik zou jullie willen vragen voor ons te (blijven) bidden, juist ook richting de verkiezingen. We vragen God wijsheid en liefde om te doen wat Hij van ons vraagt.

Namens de fractie,

Margreeth Krommendijk-Grit

Campagne GR22

In de zomer zijn wij als campagnecommissie van start gegaan.We hebben al druk gebrainstormd en mooie acties en activiteiten bedacht.

Concreet kunnen we hier nog niet heel veel over zeggen, maar een opzet kunt u hiernaast vinden.

Maar dat het een geweldige campagne gaat worden, dat staat vast!

Zodra er meer plannen duidelijk zijn, worden jullie uiteraard op de hoogte gebracht.

Wel willen we u vragen om 27 januari  alvast in uw agenda te noteren. Die avond is er een nieuwjaarsbijeenkomst en de aftrap van de campagne!

Bij de vorige verkiezingen in 2018 kwamen wij maar een paar stemmen te kort voor een derde zetel. Hoe gaaf zou het zijn als het ons dit keer wel gaat lukken? Samen (commissie, fractie, bestuur en leden) kunnen we een goede campagne neer zetten, dus we rekenen op jullie hulp!

Samen recht doen

De slogen van de campagne is 'Samen recht doen'. Onze activiteiten gaan we koppelen aan deze slogan.

Week 5 en 6: thema - Samen

Week 7 en 8: thema - Recht

Week 9 en 10: thema - Doen

Week 11: Samen recht doen

Samen recht doen logo

Heeft u een idee over een activiteit die past bij het thema of spreekt een thema u aan en zou u willen helpen tijdens de campagne? Laat het ons weten! Wij stellen uw hulp erg op prijs!

Steun ChristenUnie Hellendoorn

Wij zijn enorm blij en dankbaar voor uw ondersteuning door uw lidmaatschap, uw betrokkenheid en uw gebed. Maar om onze afdeling te kunnen laten draaien en voor een goede campagne is er ook geld nodig. Mogen wij u vragen om ons ook financieël te steunen?

U kunt uw gift overmaken op: NL95 RABO 0380 9382 00

Alvast bedankt!

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts