CSG Reggesteyn start met “Digi-Taal”, een lespakket over online taalgebruik

vrijdag 01 november 2013

In februari 2013 heeft de ChristenUnie het initiatief genomen om tot een lespakket digitaal taalgebruik voor de brugklassers van Reggesteyn in Nijverdal te komen. En met succes! Maandag 4 november a.s. start Reggesteyn het project ruw-/digitaal taalgebruik.

Dit project is een samenwerkingsproject tussen Reggesteyn, de ChristenUnie, de Stichting Wolf en KlasseTaal. De lessen worden in de komende weken verzorgd door de organisatie KlasseTaal en Stichting Wolf. Vijf brugklassen krijgen dit lespakket van vier lessen aangeboden door de ChristenUnie.

KlasseTaal is een onderwijsondersteunende organisatie die zich bezig houdt met het bewustmaken van taalgebruik bij kinderen en jongeren. KlasseTaal is een dochteronderneming van de Bond tegen vloeken en laat zich leiden door christelijke normen en waarden. Stichting Wolf bestaat uit een groep twintigers, die als  ‘tussengeneratie’ een brug wil slaan tussen jongeren en hun ouders bij het omgaan met internet en problemen daarbij.

De ChristenUnie Hellendoorn geeft met dit initiatief concreet invulling aan één van de speerpunten uit het verkiezingsprogramma, waarin aandacht wordt gevraagd voor ongewenst ruw taalgebruik door jongeren.

Reacties op 'CSG Reggesteyn start met “Digi-Taal”, een lespakket over online taalgebruik'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 09-01-2015 05:39
De patrouille was Replica Horloges zeer vereerd door het warme welkom dat ze in elke fase van zijn reis Replica Watches ontvangen. Piloten hebben ook een erg leuk om te voldoen aan een aantal van hun collega piloten, waaronder Replica Rolex leden van de Griekse luchtmacht en de Turkish Stars, niet te vergeten de Koninklijke Jordaanse Falcons, met wie ze zelfs geevolueerd in de lucht tijdens het laatste evenement van het seizoen.