Verkiezingen

vrijdag 08 september 2006

Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op 7 maart 2006 heeft de ChristenUnie 1.730 van de 19.110 uitgebrachte stemmen gekregen. Dit betekende een winst van 1 zetel.

Rond 22.00 uur maakte burgemeester Van Overbeeke de verdeling van het aantal zetels bekend. Nadat we jaren met 1 persoon in de gemeenteraad waren vertegenwoordigd, mocht naast Willie Roskam ook Bert Haan actief aan de slag in de raad.

Eén zetel meer betekent: meer werk kunnen verzetten en het werk beter kunnen verdelen.
Wij hadden hierop gehoopt en ervoor gebeden en zijn de Here dankbaar voor de zegen die Hij gaf. Samen hebben we na afloop van de verkiezingen de Here gedankt en ook gebeden voor energie en enthousiasme, en voor een zegen op het werk dat nog komt.

Tijdens de collegeonderhandelingen werd duidelijk dat men niet om de de ChristenUnie heenkon als coalitiepartner.
UIteindelijk is de voormalig fractievoorzitter Willie Roskam-Kroeze door bestuur en fractie voorgesteld als wethouder, en inmiddels is ze al geinstalleerd.

Bert Haan is de nieuwe fractievoorzitter en is voor velen geen onbekende meer. Hij heeft zich de laatste jaren al enorm ingezet voor de ChristenUnie; als lid van de commissie Samenlevingszaken en ook als steun naast Willie. In de verkiezingsperiode heeft Bert,  evenals Arie Limbeek die inmiddels ook als lid zitting heeft genomen in de gemeenteraad, zich regelmatig laten zien op verschillende bijeenkomsten.

Onze verkiezingsleus was: van IK naar SAMEN.
Wij gaan ervoor!

Wilt u/wil jij ons blijven steunen als denker/doener/supporter?
Meld u/je dan aan als lid. Klik links in het scherm op "lid worden".
Of bel: (0548) 61 90 13.

Reacties op 'Verkiezingen'