Gezocht: Bestuursleden ChristenUnie Hellendoorn

join_our_teamdonderdag 21 juni 2018

Door het vertrek van de waarnemend voorzitter en om weer op volle sterkte te komen zoekt het bestuur van ChristenUnie Hellendoorn per direct nieuwe leden voor diverse functies. ChristenUnie Hellendoorn is een actieve afdeling van ruim 70 leden.

De dagelijkse gang van zaken binnen de afdeling wordt geregeld door een enthousiast bestuur. Het bestuur bestaat op dit moment uit 2 leden.

Rol en taken bestuur

Het bestuur en de gemeenteraadsfractie van de ChristenUnie Hellendoorn kennen een duidelijke rolverdeling, waarbij de fractie zich richt op de dagelijkse, politieke zaken en het bestuur op de andere activiteiten van de afdeling. Zo heeft het bestuur een belangrijke rol in aanloop naar verkiezingen. Daarnaast werkt het bestuur samen met de fractie aan een scherp politiek profiel en een helder verkiezingsprogramma. Het bestuur en de fractie doen dit echter niet alleen: de rol van de leden is van groot belang. Daarom worden er door het jaar heen verscheidene activiteiten georganiseerd, zoals ledenmeetings en leuke acties.

Het bestuur heeft de taak de verschillende activiteiten samen met de leden goed te laten verlopen en een enthousiasmerende voortrekkersrol te pakken. We willen als ChristenUnie Hellendoorn zichtbaar zijn en blijven in onze gemeente.

Gewenste competenties

Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
Kan inschatten welke zaken bestuurlijk en politiek gevoelig liggen
Kan over de politieke en bestuurlijke vraagstukken meedenken met de fractie

Initiërende kracht
Betrekt leden en straalt enthousiasme uit
Zoekt binnen de gemeente naar verbinding met relevante personen, organisaties en netwerken
Weet optimaal ruimte en mogelijkheden te vinden en te benutten

Communicatief
Kan duidelijk een verhaal vertellen
Luistert eerst voordat hij of zij conclusies trekt
Kan goede vragen stellen om de juiste informatie te krijgen
Een bestuurslid onderschrijft de doelstelling van de ChristenUnie en is overtuigd christen.

Procedure
Ben jij het bestuurslid waar wij naar op zoek zijn? Dan ontvangen we graag je motivatiebrief en CV ter attentie van Selma Nijland, selma.v.beuzekom@gmail.com

Ook voor meer informatie kun je terecht bij Selma Nijland.