Terugblikvooruit’ ChristenUnie: beloofd is beloofd

vrijdag 13 januari 2012

De ChristenUnie Hellendoorn doet wat ze de kiezer in 2010 heeft beloofd en kijkt halverwege de raadsperiode terug en blikt vooruit.

De focus van de ChristenUnie ligt nog steeds op matiging, door het beleid te richten op: onderhouden wat goed is, verbeteren wat beter kan en alleen bij hoge noodzaak nieuw beleid.

Op specifieke punten als de nuloptie voor coffeeshops, matiging alcoholgebruik en de collectieve zondagsrust houdt de ChristenUnie vast aan eigen standpunten.

Bij het uitvoeren van de kaders, die de raad heeft gesteld hoort de raad het werk van het uitvoerende college van B&W niet nog een dunnetjes over te doen. Op het gebied van deze zgn. casus-politiek is er nog veel te winnen.

‘Terugblikvooruit’ ChristenUnie:  beloofd is beloofd

De ChristenUnie is niet in het huidige college vertegenwoordigd. Dit houdt niet automatisch in dat de ChristenUnie een oppositiepartij is. Zij volgt het college positief kritisch.

Het verkiezingsprogramma ‘Duursaam en waarde(n)vol’ is daarbij uitgangspunt.

De toename van functionele samenwerking met onze buurgemeenten in WT4-verband juicht de ChristenUnie toe. De colleges van WT4 (West Twente 4) hebben elkaar gevonden.

De ChristenUnie zal het college van B&W vragen om een WT4-brede bijeenkomst van gemeenteraden te initiëren. Het doel hiervan is om intergemeentelijk nadere kaders op te stellen voor functionele samenwerking.

De ChristenUnie zal de periode tot aan de volgende verkiezingen regelmatig van zich laten horen. Ook de website www.hellendoorn.christenunie.nl is een goede bron van informatie.

In het bestuur van de ChristenUnie Hellendoorn hebben zich enkele mutaties voorgedaan. De nieuwe voorzitter is dhr Lute Rook uit Nijverdal en de nieuwe secretaris is mevr. Margreet Krommendijk uit de Kruidenwijk. Beide personen zijn werkzaam in het onderwijs. Lute Rook is al vele jaren lid van de steunfractie. Hij zal als schakel tussen de fractie en het bestuur en de leden functioneren.

Reacties op 'Terugblikvooruit’ ChristenUnie: beloofd is beloofd'