Bed bad en brood voor vreemdelingen

1460230_555303257889780_569614732_ndinsdag 09 december 2014

De fractie van ChristenUnie Hellendoorn vindt dat er niemand in Twente zonder bed, bad of brood mag zijn. Dat geldt ook voor kwetsbare burgers zoals uitgeprocedeerde asielzoekers. De ChristenUnie fracties in Twente willen dan ook van de colleges van B&W weten of deze kwestie speelt in Twente en stellen daarom schriftelijke vragen.

Onlangs stelde het Europees comité voor Sociale Rechten dat illegale vreemdelingen bij de Nederlandse overheid aanspraak kunnen maken op kleding, eten en onderdak. De uitspraak van het comité heeft geen juridische status, maar er wordt wel gezag aan toegekend.

De zorg voor uitgeprocedeerde asielzoekers gaat de ChristenUnie aan het hart. Zo willen de ChristenUnie fracties weten of de colleges bereidheid zijn opvang te regelen als dat nodig is.

De ChristenUnie is begaan met het lot van vluchtelingen die vanwege oorlog, geweld of andere zaken in ons land een veilig onderkomen zoeken. Het grootste deel van hen is ondergebracht in opvanghuizen, maar een deel mist onderdak en zwerft op straat. Nu de winter nabij is, breekt voor daklozen een moeilijke tijd aan.

Lees hieronder de brief die o.a. is verzonden aan het college van Hellendoorn.

Bed bad brood vragen210,0 kBapplication/msworddownload

Reacties op 'Bed bad en brood voor vreemdelingen'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 09-01-2015 05:38
Deze tour in Replica Horloges het is mediterraan werd gekenmerkt door vele momenten van uitzondering, met inbegrip Imitatie Horloges van de eerste vluchten van de Breitling Jet Team boven de Akropolis van iwc replica Athene Griekenland, van de Gouden Hoorn in Istanbul Turkije, de schitterende Cedar bossen van Libanon en het strand van Tel Aviv in Israel. De piloten hadden ook de unieke mogelijkheid om te evolueren van meer dan driehonderd meter onder het waterniveau van de zee boven de dode zee.