Marktonderzoek ChristenUnie

Marktkraammaandag 22 juni 2015

De CU in de gemeente Hellendoorn gaat verder onderzoeken of betrokkenen de markt in het centrum van Nijverdal willen houden of weer terug willen naar het marktplein. “Het gaat erom een evenwichtig beeld te krijgen van de meningen van de bezoekers, markthandelaren winkeliers en omwonenden van de weekmarkt,” aldus fractieleider Ruben Minkjan.

Directe aanleiding voor het marktonderzoek is de Facebook-actie van ‘Leven in Nijverdal’. Volgers van de pagina werd gevraagd met een ‘ja’ te reageren als ze de tijdelijke  centrumlocatie van de markt, na de herbestrating van het marktplein graag willen handhaven. Inmiddels hebben ruim 1000 mensen positief gereageerd en dat is aanleiding voor het aanbieden van een petitie aan de verantwoordelijk wethouder.

“Een goed en interessant initiatief,” vindt de CU-fractie, “maar een petitie op basis van een aantal ja-stemmers  geeft nog geen volledig duidelijk beeld van wat men wil. Daarom gaan we zaterdag 27 juni met een aantal leden de markt op om naast de bezoekers van de markt ook de winkeliers, markthandelaren en omwonenden naar hun mening te vragen. Aan het eind van de dag hebben we dan twee lijsten. Eén met mensen die de nieuwe centrumlocatie van de markt graag willen  handhaven en één met mensen die graag weer terugkeren naar het marktplein.”

De ChristenUnie wil de mening van de bezoekers van de markt en die van markthandelaren, Nijverdalse winkeliers en omwonenden graag gebruiken om op basis daarvan na te denken over de ideale marktlocatie en de mogelijkheden om die te realiseren. Want bij een goed functionerende weekmarkt heeft iedereen belang.

Reacties op 'Marktonderzoek ChristenUnie'