ChristenUnie Hellendoorn verjongt

CRU_plus-iconRGB500x500vrijdag 20 november 2015

Het bestuur van de ChristenUnie Hellendoorn ondergaat een verjonging. Op de ledenvergadering van 17 november j.l. in het Noaberhuus in Hellendoorn werden 2 bestuursleden van rond de dertig jaar gekozen: Inge Kroeze-Welleweerd uit Nijverdal en Selma Nijland-van Beusekom uit Hellendoorn. Verder werd recent de steunfractie versterkt met de junior accountant Gineke Welleweerd-Bollemaat van midden twintig uit Nijverdal als financieel expert.

Deze jongeren zorgen samen met de andere meer ervaren bestuurders en fractieleden voor een mooie mix in leeftijd en ervaring.

De ledenvergadering nam afscheid van Margreeth Krommendijk-Grit als secretaris. Zij werd hartelijk bedankt voor haar jarenlange inzet in een periode dat het bestuur onderbezet was.

Verder praatten wethouder Anja van den Dolder en raadslid Ruben Minkjan de leden bij over de politieke actualiteit in de gemeente Hellendoorn.

Vanuit de vergadering werd gevraagd naar de effecten van de opening van de tunnel op de verkeersintensiteit op de Rijssensestraat. Ook werd aandacht gevraagd voor de real-time ontvangstmogelijkheid van HOI voor huishoudens met glasvezelaansluiting.

Tenslotte werd de vertegenwoordiging naar de landelijk congres van de ChristenUnie op zaterdag, 21 november a.s. geregeld. Naast enkele interne zaken staan op dit congres hoofdzakelijk zes sessies over 'Waardevol Leven' en de wisseling van het partijleiderschap van Arie Slob naar Gert Jan Segers centraal.

Reacties op 'ChristenUnie Hellendoorn verjongt'