Park op Nijverdal wordt realiteit!

maandag 10 januari 2011

De ChristenUnie Hellendoorn is blij dat het Park op Nijverdal steeds concreter in beeld komt. Dit bleek o.a. tijdens de inloopavond op 5 janauri j.l. waarbij naast de voortgang van het Combitunnel plan ook over het Park op Nijverdal werd gesproken. Hiermee wordt één van de speerpunten uit het ChristenUnie verkiezingsprogramma 2010-2014 in uitvoering genomen.

Bijna een jaar geleden organiseerde de ChristenUnie samen met BurgerBelang en D66 en de initiatiefnemers Johan Huis in ’t Veld en Leo Steur een informatieavond over het Park op Nijverdal. Gelukkig kan nu, anno 2011 dit Park op Nijverdal gelukkig op bredere concrete politieke steun rekenen dan toen.

Ook het huidige college van B&W staat achter dit plan al wordt nu nog gesproken over een parkachtige invulling van de beoogde locatie. De ChristenUnie zal het college kritisch volgen bij het vertalen van de ‘parkachtige invulling’ naar het beoogde Park op Nijverdal.

De ChristenUnie waardeert dat het college het burgerinitiatief met betrekking tot het Park op Nijverdal nadrukkelijk betrekt bij de doorontwikkeling van het park op Nijverdal en dat daarbij gebruik wordt gemaakt van de schetsen, die door de landschapsarchitect Gerdien Smit uit Nijverdal werden gepresenteerd.

Het niet plaatsen van fietsenstallingen aan de zuidkant van het station kan op volledige steun van de ChristenUnie rekenen. Wel vraagt de ChristenUnie zich af hoe een mogelijk ‘wildparkeren’ van fietsen in het beoogde park kan worden tegengegaan. Dit staat los van het feit dat de ChristenUnie het doortrekken van de loopbrug naar de zuidkant ziet als een logische en noodzakelijke verbinding en een prachtige binnenkomer van het station naar het centrum van Nijverdal.

Reacties op 'Park op Nijverdal wordt realiteit!'