Bevolking Nijverdal tegen oplossingen overlast jeugd

dinsdag 22 mei 2007

Hoeveel moeite de gemeente Hellendoorn ook doet om de overlast van de hangjeugd tegen te gaan, de bevolking blijft halsstarrig tegen tegen elk initiatief dat de wethouder neemt.
Terwijl de rook van de laatste gesprekken langzaam optrekt proberen we even na te gaan wat er gebeurt is.
De bewoners klagen over overlast van de hangjeugd. Hierop wordt een extern buro aangetrokken die met hun ervaringen aangeven dat met behulp van een straathoekwerker alle problemen in kaart kunnen worden gebracht. Aldus is gebeurt en lijkt het erop dat we de zaken onder controle krijgen.Totdat er plannen komen om het gebied van de jongeren in te kaderen en om te proberen de verhoudingen met de jongeren naar een hoger nivo te krijgen. Op dat moment ontstaan er een halsstarrige houding bij diverse buurtbewoners die, zonder dat er nog concrete plannen liggen, de hakken in het zand zetten en alle medewerking stopzetten. De ChristenUnie fractie betreurt dit ten zeerste omdat nu niet duidelijk kan worden gemaakt waar het over gaat. De huidige overlast wordt niet geaccepteerd door de bevolking en oplossingen waarin iedereen kan deelnemen mogen niet doorgaan. Wat is er nu toch aan de hand! De samenleving bestaat uit jongeren en ouderen. De houding van de buurtbewoners geeft een signaal af van onwil om samen tot een oplossing te komen. Hoe kunnen we Hellendoorn in Actie en dan met name het thema verschil tussen de generaties toepassen om hier tot een oplossing te komen. Wij weten het niet. We hopen op een goede medewerking van de wijken de Blokken en Groot Lochter in dezen zodat iedereen een plek krijgt in onze mooie gemeente en we elkaar allemaal accepteren en behandelen zoals het hoort.

Reacties op 'Bevolking Nijverdal tegen oplossingen overlast jeugd'