Voorlichting gemeente benadrukt wenselijkheid inloopavond Park voor Nijverdal

vrijdag 22 januari 2010

Voorlichting gemeente benadrukt wenselijkheid inloopavond Park voor Nijverdal

Nijverdal, 22 januari 2010

‘Stationsomgeving zuidzijde: Nader in te vullen’. Zo typeerde de gemeente Hellendoorn op 20 januari 2010 tijdens een voorlichtingsavond over de Structuurvisie de Centrale Strip en Stationsomgeving de locatie voor het Park van Nijverdal. Behalve een muziekkoepel/tent waren er nog geen concrete voorstellen.

Dit was voor de ChristenUnie een duidelijk signaal dat de voorgestelde inloopavond over de invulling van dit plein zeker geen mosterd na de maaltijd is. Volgens wethouder Hegeman staan de kaders van de visie voor dit gebied nog open.

Albert Roskam van de ChristenUnie maakte direct na deze voorlichtingsavond concrete afspraken met Thea ten Have van BurgerBelang, Henk Daggert van D66, Johan Huis in ‘t Veld en Leo Steur over de organisatie van deze avond..

Tijdens de voorlichtingsavond werd vanuit de zaal duidelijk aangegeven dat tot nu toe onvoldoende gedaan is met de suggesties vanuit de bevolking over de invulling van het plein. Met name de als visie gepresenteerde mate van bebouwing in het betreffende gebied leidde tot verontruste reacties.

Tijdens de avond werd vanuit de zaal meegedeeld dat 2 studenten van Reggesteijn onder begeleiding van een architectenbureau werkten aan een scriptie over de invulling van het plein. Aan deze studenten zal gevraagd worden of ze ook bij de inloopavond betrokken willen worden.

Deze samenwerking tussen de ChristenUnie, BurgerBelang en D66 is het resultaat van de recente oproep van de ChristenUnie aan alle politieke partijen in de gemeente Hellendoorn om samen over dit onderwerp na te denken. De andere politieke partijen reageerde niet of  zeiden toe op een meer vrijblijvende manier mee te zullen werken aan de inloopavond.

De inloopavond zal in de 3e of 4e week van februari a.s. worden gehouden in lunchroom de Harlekijn, Grotestraat 152 in Nijverdal. Via de locale media zal deze avond en de invulling ervan nog nader onder de aandacht van de inwoners van de gemeente worden gebracht. Tijdens de avond zal aan de aanwezige politieke partijen om een mening worden gevraagd over door de inwoners ingebrachte suggesties en voorstellen. Het resultaat van deze avond zal aan de nieuwe commissie grondgebied worden aangeboden.

Reacties op 'Voorlichting gemeente benadrukt wenselijkheid inloopavond Park voor Nijverdal'

alicezeta56, alicezeta56 (alicezeta56) [919502]
Geplaatst op: 10-07-2015 11:42
Property insurance policy is the sort of insurance that delivers protections in opposition to certain hazards on house like hearth, theft or perhaps weather injury. This furthermore incorporates socialized insurance coverages like hearth insurance, avalanche insurance, earthquake insurance policy home insurance policy or combi boiler insurance. Property insurance