Prijzen E-Sportaal uitgereikt

woensdag 10 februari 2010

Tijdens de Blos-vergadering van 8 februari werden de E-Sportaalprijzen overhandigd aan de twee verenigingen die werk hebben gemaakt van hun digitale communicatie. De hoofdprijs -  een promotiefilm voor de vereniging, te maken door een professionele filmmaker – ging naar Schaakvereniging ENO (Ernst, Nut en Ontspanning).
De tweede prijs, een sportmaterialen pakket  (ter waarde van €750), is gewonnen door IJsclub Hulsen.

foto

De actie E-sportaal is bedoeld om verenigingen te stimuleren hun communicatie via e-mail te verbeteren. Het aanmaken van een verenigingsgebonden e-mail adres, gekoppeld aan  de website, was een van de speerpunten van de actie. Om ze daarbij te helpen, konden  enkele leden van iedere vereniging een gratis cursus website maken volgen bij het ROC van Twente.
43 sportverenigingen van de 76 die er zijn in de gemeente Hellendoorn, hebben sindsdien een flinke stap gezet: zij hebben nu een verenigingsgebonden e-mail adres. 15 van deze verenigingen voldoen helemaal aan de voorwaarden van E-sportaal. Dat wil zeggen dat ze drie verenigingsgebonden emailadressen hebben: (voorzitter@verenigingsnaam.nl, secretaris@verenigingsnaam.nl en penningmeester@verenigingsnaam.nl).  29 verenigingen voldoen daar deels aan.

Belang goede presentatie

Sport is niet alleen belangrijk voor de gezondheid, maar bevordert ook de sociale samenhang in een gemeenschap. De gemeente Hellendoorn hecht dan ook veel belang aan een bloeiend sportleven. De actie E-sportaal past bij een actief sportbeleid. Verenigingen worden zo makkelijker bereikbaar en toegankelijk en kunnen zich beter presenteren aan leden en belangstellenden.

Reacties op 'Prijzen E-Sportaal uitgereikt'

Archief > 2010 > februari